Søg i denne blog

lørdag den 23. november 2013

Motivation

Dette fortjener sgu et indlæg for sig.

Og det bliver et lidt skizofrent indlæg, for på den ene side handler det om at jeg ikke kan motiveres af andre ting end min indre "fire". Men samtidig vil jeg vise jer nogle billeder som kan motivere mig.

På det seneste har tænkt på, hvad der motiverer mig. Eller rette: hvorfor motiverer det mig ikke, at se på andres kroppe/mål/opskrifter/opnåelser (hedder det det?)/motivation?

It just doesn't do it for me. Jeg tænker nok bare, at det ikke ændrer noget for mig. Jeg ved at det skal komme indefra. Jeg spiser ikke nødvendigvis sundere fordi jeg ser et billede som dette:
Gør I det?
Det giver da fin mening for mig, men dette billede popper ikke op i hovedet på mig når jeg står og skal vælge mellem en is eller et glas vand. Forstår I?
Jeg kan godt lide at kigge på sådanne billeder f.eks. men det ændrer ikke mit liv. Men derfor vil jeg gerne vise nogle alligevel.

Jeg har rigtig svært ved at forestille mig en drømmekrop. Jeg ved ikke hvordan jeg gerne vil se ud.
But seriously, de her ben, ik? De er fandeme pæne.

Det der med at have en flad mave. Det tror jeg egentlig aldrig jeg har prøvet. Og jeg tror heller ikke det er det ideelle for mig. Jeg er sikker på at jeg kommer til at opnå det i mit liv, men jeg tror ikke det er mit "mål" som sådan. Til trods for at det jo er fucking pænt. Jeg tror bare ikke det ligger til min krop og den måde den er på. Men prøves - det skal det!

Et billede som dette kan jeg godt fnise lidt hånligt af. Yeah, just do it baby. Det er nemlig lige nøjagtigt sådan et billede her som ikke dukker op i mit hoved når alt bliver uoverskueligt.

Billeder som disse kan jeg rigtig godt lide. Jeg elsker billeder af frugt og sunde ting som ser flotte ud. Haha, yes I do.

Det her kunne faktisk godt motivere mig! Men mere på "aha" måden. Altså, at jeg tænker: "Gud ja, kom du hellere afsted til træning!" Det er faktisk noget jeg tit siger. "Jeg har ømme muskler, men hold kæft det føles godt!" Det var før jeg squattede med 35 kg og absolut ikke kunne gå dagen efter! Men umiddelbart giver det rigtig meget mening for mig - because its true!

En anden ting som virkelig fungerer for mig, er billeder af vand. Det er sgu da egentlig mærkeligt. Men som disse to ovenstående billeder viser, så er det jo engang i mellem sommer. Og for fanden, hvor jeg elsker sommer. Og sommer er speciel i forhold til, at være glad for sig selv og sin krop synes jeg. Jeg får en varm følelse indeni, men jeg husker også hvordan jeg havde det i sommers i min bikini. Ikke godt. Better do something then, Honey. Jeg har ikke sagt det her til nogle, så dette bliver første gang: til sommer har jeg nået mit mål. Hvad så fanden det end er. Jeg skal have en god sommer. Og jeg skal være glad. And hell, i will be!

Et billede som dette rammer mig faktisk også rigtig godt. Jeg synes det er et fantastisk eksempel på, at man ikke skal tænke så meget over den skide vægt. Lift hard and eat clean. Det er sgu smukt, ik'?

Og sidst men ikke mindst. Verdens smukkeste kvinde Laetitia Casta. Hold nu kæft, hende kunne jeg poste mange billeder af. Jeg synes hun er guddommelig. Intet mindre.

Nå, men som I kan se, så løj jeg. Åbenbart. Der er masser billeder som inspirerer mig og motiverer mig. Min pointe er bare, at det er ikke skelsættende for mit liv, og det er ikke noget der ændrer på mine beslutninger. Min endegyldige motivation kommer indefra. Det er mig. Det er mig der kan ændre på tingene, ikke nogen eller noget andet. Basta.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar